H μουσική μέσα στην ιστορία

Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού

φλαμανδικό μοτέτο

To μοτέτο
 


Φλαμανδικό (αναγεννησιακό) μοτέτο.

Η επιστροφή στη θρησκευτική (sacred) μουσική που χαρακτηρίζει τη Φλαμανδική σχολή έφερε το μοτέτο πάλι σε εξέχουσα θέση. Το μοτέτο τώρα είναι σύνθεση choral ενός λατινικού θρησκευτικού κειμένου γραμμένη για 4 με 6 φωνές,
χωρίς όμως να συνδέεται αποκλειστικά με τη λειτουργία μιας συγκεκριμένης ημέρας.  Ιστορικά, η στυλιστική ανάπτυξη του μοτέτου έχει μεγάλη σημασία γιατί εκείνη την περίοδο (περίπου 1450-1550) γίνεται πιο γόνιμο το έδαφος για την ανάπτυξη και την καινοτομία γενικά του μουσικού ύφους. Η μεγαλύτερη χρήση της μίμησης την οποία ουσιαστικά καθιέρωσε ο Nicolas Gombert (1490-1556) αποτελεί την πιο ενδιαφέρουσα όψη του.
Περίπου το 1550 το μοτέτο των φλαμανδών ( Josquin des Pres, Gombert, Lasso) διαδόθηκε σε όλη την Ευρώπη . Μεγαλύτερος εκπρόσωπος αυτής της περιόδου, ο Παλεστρίνα
.

πηγές
Willi Apel, Harvard dictionary of music, second edition, eighth printing

 
Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού