H μουσική μέσα στην ιστορία

Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού

Mozart b

κλασσική περίοδος
 
 



W.A. Mozart (1756-1791)
μέρος
β

 Η όπερα μαγικός αυλός θεωρείται σήμερα ως ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά
     έργα τέχνης  της περιόδου του ευρωπαϊκού διαφωτισμού


Mozart_A musical joke K522 -IV Presto
Το πρώτο παράδειγμα από τη χρήση της πολυτονικότητας έρχεται από την κλασική περίοδο και  τη μουσική του Mozart.  Στο έργο του "μουσικό αστείο" K522 (1787)  ο συνθέτης εσκεμμένα τελειώνει βάζοντας τα βιολιά τις βιόλες, τσέλα και τα γαλλικά κόρνα να παίζουν ταυτόχρονα σε 4 διάφωνες μεταξύ τους τονικότητες (σι ύφεση, σολ μείζονα, λα μείζονα και μι ύφεση μείζονα). H πολυτονικότητα συναντάται αργότερα σε συνθέτες όπως ο Igor Stravinsky

Requiem Mass in D minor (K. 626)
Ο συνθέτης άφησε το έργο ημιτελές  εξ αιτίας του θανάτου του, στις 5 Δεκεμβρίου 1791. Ολοκληρώθηκε από το
Franz Xaver Süssmayr και παραδόθηκε στον κόμη Franz von Walsegg  το 1792.   




Σονάτα για 2 πιάνα Κ448 σε Ρε μείζονα.  Το 1993 χρησιμοποιήθηκε από  ερευνητές σε επιστημονική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο
journal Nature. Οι επιστήμονες ισχυρίστηκαν ότι η ακρόαση της μουσικής του Mozart μπορεί να επηρεάσει για λίγο  την επίδοση του ανθρώπου σε συγκεκριμένες νοητικές  διεργασίες. Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής είναι αμφιλεγόμενα. Περισσότερες  πληροφορίες για το γνωστό ως Mozart effect  εδώ και εδώ




    
                    Constanze Mozart (1762-1842)

Στη φωτογραφία που χρονολογείται από το 1840, δύο χρόνια πριν το θάνατο της
Constanze Mozart, πιθανόν να απεικονίζεται  η ίδια (καθιστή μπροστά και στην άκρη αριστερά) μαζί με το Max Keller (καθιστός μπροστά) και τη σύζυγό του Josefa (στα αριστερά του Keller).
Η φωτογραφία τράβηξε για πρώτη φορά το επιστημονικό ενδιαφέρον  στα 1958  και το ενδεχόμενο η συγκεκριμένη γυναίκα να είναι η
Constance εξετάζεται.




http://www.constanze-mozart.de/

Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού